Sammanfattning av digitaljulös

6 december, 2020 av Max Björkegren

Hej alla Scouter! Vi avslutade precis årets JULÖS! Det var helt digitalt i år och det var massvis av roliga aktiviteter som genomfördes! ?

Det började med en Kahoot som handlade om scouting (som för Jakob är knopar), Disney, Müsli och corona (inte viruset). Denna vann den allvetande Olof, två kom ”andratvillingen” (Lukas) och trea kom Linnea! ?

Efter denna roliga Kahoot med blandad fakta, gick vi över till en bracketomröstning. Denna bracketen handlade om vilken som var den bästa julmaten! Gruppen kom fram till att detta blev varmrökt lax! Jag kan bara hålla med om att det är en favorit även om jag höll på köttbullarna… Mycket av argumentationen handlade om matens klimat påverkan och vidare det fanns ett bra vegoalternativ eller inte. ???

Efter denna spännande omröstning utforskade vi Wikipedias värld genom Wikipedia kedjor! Vi gick bland annat från Luft till sill och från Robert Baden-Powell till jultomten (vilket är samma sak i mina ögon, som den scouten jag är). ?⚜️

Efter detta testade vi olika smak kombinationer som kan hittas på julbordet med ”Love tester”. Vissa blev väl godkända (99%) och vissa blev mindre godkända (24%). ❤️?
Vi har tyckt detta varit ett roligt arrangemang och vi tror att deltagarna också tyckte det!

Juliga hälsningar från Joel och resten av Luftakommittén! ✨⚜️