luft_luftatinget

Luftatinget

Lufts årsmöte, Luftatinget hålls varje år den första hela helgen i oktober på olika platser i Skåne.

Vi beslutar om det kommande året, väljer en ny Luftakommitté, tävlar i lite olika program under helgen och har det såklart skoj!

Arrangemanget

På tinget beslutar vi om Luft framtid. Vi väljer in kandidater som ska sitta i Luftakommittén och vi röstar om hur vi vill att verksamheten ska fungera genom att motionera. Men det är inte bara ting under helgen. Det är även kringaktiviteter, bland annat luftakaveln, ofta med ett tema som löper som en röd tråd genom helgen.

Till tinget är alla roverscouter som är med i en kår i Skånes scoutdistrikt som är med i vårt samarbete välkomna. Vi välkomnar även de utmanarscouter som fyller 18, samma år som tinget genomförs, att komma och prova på.

Snabbinformation

När: 4-6 November 2022
Var: Svedala Scoutkår, Gustav österlins väg 1
Kostnad: 250kr
Sista anmälan:  2 November

Facebookevent

Motionera – Ge förslag

Glöm inte att motionera förslag till tinget. Allt från roverprogrammet till arrangemang du vill se att man tar fram. Motionen kan man skicka in via vårt formulär senast tre veckor innan tinget.

Motionera nu

Kandidera – Sitt i kommittén

Vill du göra verksamheten för rovers i Skåne? Kandidera till Luftakommittén, som har som uppgift att erbjuda och förmedla aktiviteter.